جشنواره فیلم فجر از رویش های فرهنگی انقلاب است
کد خبر: 3788664
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۲

جشنواره فیلم فجر از رویش های فرهنگی انقلاب است

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه اسالم گفت: جشنواره فیلم فجر علی‌رغم برخی حاشیه ها، نمونه یکی از رویش های فرهنگی و هنری در انقلاب اسلامی است؛ وگرنه هنر و سینما در ایران در حد همان فیلم های مبتذل زمان طاغوت باقی می ماند.

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت الاسلام‌والمسلمین محمدجواد باقری، امام جمعه اسالم امروز، 19 بهمن ماه در خطبه های نماز جمعه این شهر، ضمن تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) به بیان وصیت های حضرت زهرا(س) به امیرالمومنین علی(ع) و مظلومیت ایشان پرداخت و با تاکید بر لزوم برگزاری هرچه باشکوه تر مراسم شهادت حضرت صدیقه طاهره، گفت: باید دنیا را با چنین شخصیت آسمانی بیشتر آشنا کنیم.

وی در ادامه ضمن گرامیداشت 19 بهمن ماه، روز بیعت همافران هوانیروز با رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره)، به بصیرت و زمان شناسی نیروی هوایی اشاره و اظهار کرد: پیوستن همافران به صف مردم و انقلاب زمینه از هم پاشیده شدن قوای نظامی شاهنشاهی و پیروزی انقلاب را فراهم کرد و ارتش به یاری مردم شتافت.

امام جمعه اسالم با تبریک یوم الله 22 بهمن و جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی، تصریح کرد: انقلاب یعنی تحول و دگرگونی و حرکت از هر لحظه به لحظه جدیدتر و بهتر و اگر روحیه انقلابی خود را حفظ کنیم مثل حرکت جوهری دائم در حال حرکت به سوی کمال خواهیم بود. ان شاءالله با حضور گسترده خود در راهپیمایی 22 بهمن شکر این حرکت و کمال را به جا خواهیم آورد.

باقری با بیان اینکه امروز دنیا شاهد شکست های آمریکا است و شمارش معکوس برای نابودی امپریالیسم و لیبرالیسم آغاز شده، خاطرنشان کرد: از رئیس جمهور می خواهیم از توبه و بازگشت آمریکا سخن به میان نیاورد، زیرا با توجه به آیات 17 و 18 سوره مبارکه نساء، توبه استکبار معنا ندارد.

وی به مسائل فرهنگی موجود در کشور اشاره کرد و متذکر شد: جشنواره فیلم فجر علیرغم برخی حاشیه ها، نمونه یکی از رویش های فرهنگی و هنری در انقلاب اسلامی است؛ وگرنه هنر و سینما در ایران در حد همان فیلم های مبتذل زمان طاغوت باقی می ماند.

این کارشناس دینی توزیع ناعادلانه ثروت در بین ورزش های مختلف را مورد بحث قرار دارد که نارضایتی و دلسردی اهالی ورزش را به دنبال داشته و گفت: با بخش بسیار کمی از همین پول ها می توان زمینه ها و زیرساخت های ورزشی را توسعه داد و با گسترش فرهنگ صحیح بسیاری از مطالبات و نیازهای جوانان و به ویژه بانوان ورزشکار و ورزش دوست را فراهم کرد.

امام جمعه اسالم با بیان اینکه ورزشگاه ها مانند سینما و تئاتر یک تماشاخانه فرهنگی است، یادآور شد: این اماکن هم می تواند نکات مثبت داشته باشد و هم می تواند در اثر سهل انگاری فرهنگ جامعه را به عقب براند.

وی یکی از دغدغه های چند سال اخیر که به علت عدم کارشناسی به یک معضل و ابزار فشار برای بسیاری از دشمنان و مغرضان نظام تبدیل شده را بحث ورود بانوان به ورزشگاه دانست و اضافه کرد: باید با در نظر گرفتن دغدغه های شرعی مراجع عظام تقلید و ایجاد زیرساخت مناسب مثل جایگاه، سکو و ورودی جداگانه، زمینه حضور بانوان در ورزشگاه فراهم شود تا بانوان به راحتی در ورزشگاه ها حضور پیدا کنند و با استفاده از این ظرفیت و ایجاد فضای مناسب برای خانواده ها، فرهنگ ورزشگاه ها اصلاح شود.

انتهای پیام

captcha